Rauhallista isänpäivää

Hyvää isänpäivää teille kaikille isille! Toivottavasti teillä on mukava päivä!

Olen viime vuosina huomannut uuden trendin. Isänpäivälahjojen määrä ja rahallinen arvo, on noussut, huomattavasti. Lehdet ovat täynnä ilmoituksia; ”isälle uusi puhelin”, ”anna isälle 200 € lahjakortti”,  ”osta, osta, osta”! Kun minä olin pieni, isän oli tyytyminen itse tehtyyn korttiin ja koulussa (vaihtelevalla menestyksellä) tehty lahja. Kalsari – sukka-linja oli myös suosittu. Nyt isälle pitäisi ostaa paljon kalliita lahjoja. Vai pitäsikö? Kaikesta tehdään nykyään kaupallista. Mikään ei ole enää pyhää.

Muistetaan tänään isää, isoisää; kaikkia jotka jollain tapaa ovat isiä. Myös niitä, jotka eivät enää ole keskuudessamme. Ja minä haluan uskoa, että isän sydäntä lämmittää enemmän se itse tehty kortti, kun monen sadan euron lahjakortti. Ainakin toivon niin.

Tähän vaatimattomaan runoon ja kuvaan päätän tämänpäiväisen kirjoituksen. Isälle!

”Älä kysy minulta, poika,

minä tiedän vastaukset

vaikka harvoin, onneksi, niitä uskot.

Erehdy enemmän, poika,

niin tulet viisaammaksi.

Kysele enemmän,

opeta minua.”

 

Kai Nieminen, 1981

 

Hyvää isänpäivää

Hyvää isänpäivää

 

 

 

 

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s